Op avontuur! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sanne Lelij - WaarBenJij.nu Op avontuur! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Sanne Lelij - WaarBenJij.nu

Op avontuur!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

11 September 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Ten tijde van mijn vorige verslag had ik eigenlijk nog vrij weinig van Nieuw-Zeeland gezien, maar daar heb ik ondertussen verandering in weten te brengen. Afgelopen weekend ben ik met 6 andere huisgenoten naar Hanmer Springs gereden, een rustig plaatsje waar (de naam verraad het al een beetje) heetwaterbronnen te vinden zijn. Hier hebben we eerst met zijn allen de nabijgelegen heuvel beklommen, en bovenaan van het uitzicht (en een biertje) genoten alvorens ons weer naar beneden te begeven. Onder aan de berg was het tijd voor nog een biertje (voor de verandering), en daarna hadden we wel een duik in de heetwaterbronnen verdiend! Het was heel gaaf om in 40 graden water te zitten, terwijl het buiten ijskoud is, de zon ondergaat, de vogeltjes fluiten en je uitkijkt over alle bergen in de omgeving.

In datzelfde weekend heb ik ook online vriendjes gemaakt (via couchsurfing en snowpool) die met mij wouden gaan wintersporten. Het seizoen is bijna afgelopen, dus ik wou erg graag nog een keer van de sneeuw genieten… Gelukkig hebben ze bij mijn stage een open office systeem en vinden ze het prima als je doordeweeks een dagje afwezig bent. Daarom kon ik afgelopen dinsdag al vertrekken naar mt Hutt, het grootste skigebied in de omgeving hier. Ons gezelschap bestond uit een afgestudeerde werktuigbouwkundige uit Canada, 2 Nieuw-zeelandse verpleegsters en mijzelf. Samen hebben we er een heel gezellig dag van gemaakt met prachtig weer en verassend goede sneeuw!

Overigens heb ik zojuist ook mijn eerste yoga-les gehad, een enorme omschakeling ten op zichtte van hoe ik mijn donderdagavonden normaal gesproken doorbreng… Gelukkig ga ik morgenavond weer in de kroeg bier drinken en rugby kijken, want laten we niet overdrijven met de gezonde levensstijl. (Naast yoga zit ik hier ook veel op de fiets en ben ik aan het hardlopen, je moet wat als je ineens zo veel tijd over hebt!) De yoga lessen zijn bij mij in de straat en het koste slechts 16 euro voor 2 weken onbeperkt yoga-en, dus ik dacht waarom ook niet. Mijn lenigheid kan wel wat verbetering gebruiken!

Het tijdsverschil voelt nog steeds erg raar, en ik mis mijn normale leventje stiekem wel een beetje (en jullie allemaal natuurlijk lieve lezers), maar ik heb hier genoeg te doen, dus ik red me nog wel even.

Tot spreeks/apps/skypes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Omdat jullie mij 4 maanden lang moeten missen, en dat toch wel erg lang is, zal ik jullie via deze site op de hoogte houden van alle avonturen die ik in de tussentijd beleef. Ik zal beginnen met een rondreis in Maleisië, om vervolgens stage te gaan lopen in Christchurch, Nieuw Zeeland.

Actief sinds 13 Aug. 2014
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 3760

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2014 - 18 December 2014

Maleisië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: